Het Ros Beiaardcomité lanceerde deze week het nieuwe kleurrijke campagnelogo van de Ros Beiaardeommegang 2020 en dat zorgt voor een stroom aan uiteenlopende reacties.

De Orde der Stalhouders kwam als reactie met een ‘nieuw logo’ op de proppen en lanceerde dat op sociale media. Het originele logo in blauw en geel van een varken, symbool van Sint-Gillis, op de rug van een paard, kreeg een veel kleurrijker opsmuk. “Natuurlijk was dit een klein grapje aan het adres van onze vrienden van het Ros Beiaardcomité, omdat hun opmerkelijke nieuwe logo voor zoveel commotie zorgt”, zegt Tony Callaerts van de Orde der Stalhouders. “Voor ons eigen logo blijven we trouw aan het blauw en geel.”

De Orde roept de inwoners van Sint-Gillis dan ook op om naar aanleiding van de Bloemencorso zondag, waarbij ook het Peird van den Halt zijn opwachting maakt, huisgevels te versieren met blauw en geel. De mooist versierde gevels maken kans op leuke prijzen. “Het is vooral de bedoeling om de gemeente een feestelijke aanblik te geven”, zegt Callaerts.

Het campagnelogo voor de Ros Beiaardommegang in 2020, ontworpen door Ivan Van Hooste, blijft ondertussen voor gemengde reacties zorgen. Heel wat Dendermondenaren zijn razend enthousiast over het kleurrijk ontwerp, anderen vinden het op niets lijken. Dat de Heemskinderen wimpels vasthouden in plaats van zwaarden en dat er slechts drie in plaats van vier te zien zijn, zorgt zelfs voor discussie.

(DND)